Dag 25 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Silvia Straten - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Silvia Straten - WaarBenJij.nu

Dag 25

Door: Silvia

Blijf op de hoogte en volg Silvia

30 Juli 2009 | Griekenland, Athene

Donderdag 30 juli (dag 25)
Vandaag was ik weer is PA en moest dus een half uurtje eerder op staan. Normaal gesproken heb je een half uurtje de tijd om de observaties te doen, maar vandaag was ik veel eerder klaar.

Naast de dagelijkse werkzaamheden heb ik weer Mitsi’s hoofdwond schoongemaakt. Om te veel stress te voorkomen heb ik er niet zo heel veel aan gedaan. Mitsi kreeg vandaag namelijk ook al sonde voeding, wat veel stress oplevert.

Niet alleen Mitsi kreeg sonde voeding, maar ook mijn favoriet Effi!
Elke keer mag ik haar doen, omdat ze iets moeilijker is dan de rest. En natuurlijk omdat het me favoriete schildpad is.

Verder kreeg vandaag ook Goliath weer sondevoeding... Dit was één grote ramp!
Eerst werd Goliath uit zijn tank gehaald en toen moest er nog van alles gedaan worden (recht leggen, handoeken etc).
Goliath was het al heel snel zat en probeerde uit zijn box te komen. Hierdoor heeft hij de zijkant van zijn voorflipper beschadigt, want de box was stuk en dus erg scherp. De flipper begon meteen te bloeden..
Ook heeft Pavlo weer aan zijn keel getrokken net als de vorige keer, en ook dit begon weer te bloeden.
Hopelijk heeft Goliath door, dat als hij nu gaat eten, dit niet meer hoeft te gebeuren.

Aan het einde van de dag was er weer een nieuwe vaste vrijwilliger gekomen. Haar naam is Nina en ze komt uit Finland. Ik weet niet precies hoe oud ze is, maar ze is al wel een stuk ouder dan de rest.

In de avond is Elco weer gaan snorkelen en ging ik proberen krabben te vangen. Helaas had ik niet zo heel veel succes, maar toch heb ik er één gevangen!
Deze heb ik mee genomen naar het opvangcentrum en aan een schildpad gevoerd. Deze heeft volgens mij nog nooit zoiets lekkers gegeten. Hij dook er op af en zelfs de pootjes die gevallen waren, werden opgeraapt.
Morgen maar proberen om meer krabben te vangen!