Dag 37 - Reisverslag uit Gialova, Griekenland van Silvia Straten - WaarBenJij.nu Dag 37 - Reisverslag uit Gialova, Griekenland van Silvia Straten - WaarBenJij.nu

Dag 37

Door: Silvia

Blijf op de hoogte en volg Silvia

14 Augustus 2010 | Griekenland, Gialova

Dag 37 (14 augustus)
Vandaag was onze laatste hele dag hier in Gialova Lagoon, vandaar dat we dus ook vrij waren om nog voor de laatste keer van alles te kunnen genieten. Dit hebben we dan ook zeker gedaan!
We zijn redelijk op tijd opgestaan en zijn richting de Lagoon gefietst om nog één laatste rondje te maken in het mooie natuurgebied. Nadat we ontelbaar veel foto’s hadden gemaakt, waren we bij Voidokilia Beach aangekomen. Dit kleine stukje strand wordt ook wel Golden Beach genoemd en dat is niet voor niks! Velen vinden Voidokilia Beach één van de mooiste stranden in heel Europa. Het is dan ook erg in trek bij de toeristen en lokale bevolking.
Vanwege de toch wel afgelegen ligging en moeilijk bereikbare plek is dit strand niet echt super druk bezocht.
Voor mij was Voidokilia Beach op het eerste gezicht niet erg bijzonder om te zien. Totdat we de rotsen op klommen en vanaf een behoorlijke hoogte op het strand neerkeken. Toen konden we pas echt goed zien hoe mooi helder het zeewater was! Sonde dat dan al die mensen daar rondlopen die al hun vuilnis gewoon achter laten…
De terugweg richting de camping hebben we een hele andere route gefietst en hadden op een gegeven moment geen idee meer waar we beland waren. Gelukkig hebben we uiteindelijk wel de weg terug gevonden en hebben nog veel van de omgeving kunnen zien.
De rest van de avond hebben we doorgebracht met alle andere vrijwilligers, tot het tijd was om ons gebied te controleren. Daarna zijn we direct door gegaan richting de Lagoon om daar nog wat baby’s te kunnen zien, want bij ons gebied was weer niks uitgekomen.
In het natuurgebied aangekomen, heeft Michael ons meegenomen in zijn gebied en een aantal kameleon baby’s laten zien die daar waren uitgekomen. Fantastisch om weer van die kleintjes te mogen zien! Het waren er veel meer dan het vorige nest die we zagen. Heb eigenlijk geen idee hoeveel nou precies…
Nadat iedereen Gialova Lagoon had verlaten, was het tijd voor Elco en mij om aan onze nachtdienst te beginnen. We hebben de hele tijd rondgefietst, op het strand gezeten en hebben nog een hoop foto’s gemaakt. Er waren dit keer geen spannende dingen gebeurt en we voelden ons aardig nutteloos. Maar goed, dat weet je natuurlijk ook niet van te voren! Dit was onze echte laatste nacht in het natuurgebied en dat gaf toch wel een vreemd en naar gevoel… Ik had nog helemaal geen zin om deze mooie plek te moeten verlaten!
Op het moment dat we naar de camping terug gingen fietsen en Gialova Lagoon uitfietste, ging er toch een vervelend gevoel door me heen. Ik hoop echt nog een keer terug te mogen komen op deze geweldig mooie plek!
Tegen de tijd dat de zon weer op kwam, lagen we eindelijk in onze tent.